Fullmåneseremoni i Indre Østfold

Velkommen til rype og rognebær måne.
Rypen er en forfedre fugl, fra gammalt av er det slik at ryper som trekker mot bebyggelsen er forfedre og slektninger som viser seg på denne måten. Disse skulle ikke jaktes. Hvert skritt vi tar er støttet av generasjoner av forfedre, de hjelper oss hvis vi vil lytte. La rypa ta deg med på en reise til forfedrenes land, og la dem gi deg sin velsignelse til veien vi går.
Du kan ta med deg rasle, tromme eller anet instrument du vil bruke, samt noe å bite på som frukt, nøtter, bær, sjokolade til deling over bålet. kle deg etter værforhold, men skulle været bli for rufsete blir det inneseremoni.

Seremonien er for alle, den er gratis og RUSFRITT!

Seremonien blir holdt på Evenby gård som er i Vassbygda 296 1866 Båstad. Det er en sidevei fra FV 22, og går innover ved Olberg kamping, hvor det står ett stort skilt med Evenby på. Du følger veien innover og etter ca 200m tar du til høyere ved første og eneste splitt. Derfra er det enda ca 2.5km. Omtrent 300m etter en skarp 90graders høyresving, ser du en postkassestativ med navnet Evenby på toppen, der tar du grusveien til høyere og bare følger den til 1e gård, og da er du framme. Man kan ta buss fra Lillestrøm og Askim, da skal du av ved Båstad barnehage og -skole, hvorfra man ser Olberg kamping.
Du kan kontakte meg på mob.nr. 41 28 71 89, vennligst meld meg der jeg ikke svarer når det ringer.

Gleder meg å se deg