Svettehytte seremoni i Tromsø

Vi i Sjamanistisk forbund Nord-Norge, planlegger å arrangere en høstsamling siste helgen i september. Vi vil invitere vår svettehyttemester, Jan Jan-Erik Fjelltrommeren Gravdahl fra Valdres, til å holde svettehytte seremoni lørdag 28. september.

Se informasjon om svettehytte i egen lenke i kommentarfeltet + informasjon om hvordan det foregår, hvordan man kan forberede seg og hva man kan forvente.

Nærmere informasjon og arrangement kommer i august.

Interesse og påmelding kan gjøres til  Begrenset med plasser.

Vi håper mange vil benytte muligheten til å gå i svettehytte.

Svettehyttemester Jan Erik sier følgende om denne seremonien i høstens svettehytte i Tromsø: "Vi går inn i vintertid og dvaletid fra sommer og høst. Vi kler av oss sommerens slør og går over i at nytt liv skal innføres i oss selv, men også gjennom det å gi kraft til det vi dyrker. Solen har alt begynt å svinne hen med sin varme og gjør dagene kortere Vi har fokus på varmen og lyset i oss. Vi bruker de fire himmelretningers kraft og de fire årstiders kraft. Du kjenner selv det du ønsker å ha fokus på i hytten under sermonien. Begynn allerede i det du bestemmer deg for å være med, med holde fast i det du ønsker å kvitte deg med og det du ønsker å tre inn i under svette sermonien. Unngå å spise tung mat dagene før. Fast gjerne.

Bring med noe å sitte på, gjerne i ull. Tromme & rasle eller annet instrument.

Et lett klede til å ha rundt deg. Shorts, et håndkle.

Jeg anbefaler deg å ikke dusje før etter et døgn

Bring med noe til felles måltid, frukt

Ps kun en ved pinne til bålet fra deg og om du ønsker det, offer gave til ilden."

Påmelding til årsmøte

Sakspapirer og lenke til avstemning og årsmøtet blir sendt ut på mail 3. November. Frist for innsendte saker og kandidatur til styret er 31. Oktober. Selve møtet der avstemningen blir gjennomgått er 17. November kl 1400.