Visjonen og starten

En natt 2009 kom det et drømmesyn til meg som viste en masse mennesker som delte av det de hadde av kunnskap med hverandre. Åndene viste meg at den tradisjonen vi en gang hadde kunne bli levende igjen, om vi delte. Det var menn og kvinner fra alle verdensdeler der, som viste oss og vi viste dem. Siden jeg er empat kom det også en masse følelser til meg og gjennom den informasjon. Rett før jeg våknet var det en klar stemme som sa til meg at du skal starte noe som heter Norsk Sjamanistisk Forbund (Som dere vet ble Norsk fjernet senere).

Det er ikke alltid lett å uttrykke en visjon i ord, men jeg skal likevel forsøke å uttrykke hva visjonen om Sjamanistisk Forbund er. Åndene viste meg at det er viktig å fremheve det åndelige i tradisjonen fremfor det tekniske, fra menneskene rundt var det også en stor følelse av aksept. Dette forteller meg at ved å skape offentlig aksept for et sjamanistisk livssyn og tro vil man også kunne skape rom for utvikling hos den enkelte. Sammen skal vi verne om og skape en levende kultur, hente igjen det vi har mistet.

Visjon kom faktisk så langt tilbake som natt til 2. Mai 2009. I tiden etter visjonen deltok det endel mennesker i arbeidet med skissene som hittil ikke har kommet med i historien om SF. Disse menneskene har vært medskapere eller på godt norsk Co Creators til det som ble Sf på lik linje med de som faktisk startet det. Derfor en stor takk fra mitt hjerte til Gro Mette Andersen Børge LudvigsenMorten Wolf Storeide Daniel Tevik

Arbeidet med å starte sjamanistisk forbund ble startet i 2011 og vi ble offisielt godkjent i mars 2012. I det første styret satt Kyrre Gram Franck, Cecilie Strøm og Lone Ebeltoft. Siden 2012 har Sjamanistisk Forbund har vigselsrett og tilbyr også alle livets store milepæseremonier.